Muzyka

Wiadomości

Lord of the Rings Fan Forever! - Polski blog o Śródziemiu

środa, 29 stycznia 2014

Ed Sheeran - I see fire

Normalnie uzależniłam się od tej piosenki *.* Mój tata twierdzi że on nie śpiewa "I see fire" tylko "taxi 2" xd Ale co tam.. Łapcie Piosenkę :*


A oto tekst i tłumaczenie:

Oh, misty eye of the mountain below
Keep careful watch of my brothers' souls
And should the sky be filled with fire and smoke
Keep watching over Durin's sons

If this is to end in fire
Then we should all burn together
Watch the flames climb high into the night

Calling out father, oh,
Stand by and we will
Watch the flames burn auburn on 
The mountain side high

And if we should die tonight
We should all die together
Raise a glass of wine for the last time

Calling out father, oh,
Prepare as we will
Watch the flames burn auburn on 
The mountain side

Desolation comes upon the sky

Now I see fire
Inside the mountain
I see fire
Burning the trees
And I see fire
Hollowing souls
I see fire
Blood in the breeze
And I hope that you'll remember me

Oh, should my people fall then 
Surely I'll do the same
Confined in mountain halls
We got too close to the flame


Calling out father, oh,
Hold fast and we will
Watch the flames burn auburn on
The mountain side

Desolation comes upon the sky

Now I see fire
Inside the mountain
I see fire
Burning the trees
And I see fire
Hollowing souls
And I see fire
Blood in the breeze
And I hope that you'll remember me

And if the night is burning
I will cover my eyes
For if the dark returns
Then my brothers will die
And as the sky is falling down
It crashed into this lonely town
And with that shadow upon the ground
I hear my people screaming out

Now I see fire
Inside the mountains
I see fire
Burning the trees
And I see fire
Hollowing souls
And I see fire
Blood in the breeze

I see fire
(Oh you know I saw a city burning)
Fire
And I see fire
(Feel the heat upon my skin)
Fire
And I see fire
Fire
And I see fire burn auburn on 
The mountain side

___________________________________________
Och, mgliste oko poniżej tej góry,
Strzeż uważnie dusz mych braci
Nawet, gdy niebo wypełni ogień i dym
Czuwaj nad synami Durina

Jeśli to ma się skończyć w ogniu
Wtedy powinniśmy spłonąć wszyscy razem
Patrząc, jak płomienie wzniosą się w noc.

Wezwij ich Ojcze, och
Stań przy mnie i będziemy
Patrzeć na czerwone płomienie trawiące
Zbocza góry.

I jeśli powinniśmy umrzeć dzisiejszej nocy, 
To powinniśmy umrzeć wszyscy razem
Wznieśmy kieliszek wina ostatni raz.

Wezwij ich Ojcze, och
Przygotuj i będziemy
Patrzeć na czerwone płomienie trawiące
Zbocza góry

Spustoszenie przychodzi z nieba

Teraz widzę ogień
Wewnątrz góry
Widzę ogień
Palący drzewa
I widzę ogień
Trawiący dusze
Widzę ognia
Krwisty podmuch
I mam nadzieję, że mnie zapamiętacie

Och, gdy moi ludzie polegną
Z pewnością polegnę u ich boku
Uwięzieni w halach góry
Podeszliśmy zbyt blisko płomieni

Wezwij ich Ojcze, och,
Ochroń, a my będziemy
Patrzeć na czerwone płomienie trawiące
Zbocza góry

Spustoszenie przychodzi z nieba

Teraz widzę ogień
Wewnątrz góry
Widzę ogień
Palący drzewa
I widzę ogień
Trawiący dusze
Widzę ognia
Krwisty podmuch
I mam nadzieję, że mnie zapamiętacie

I jeśli noc zapłonie,
zasłonię swoje oczy,
Bo gdy mrok powróci,
Moi bracia zginą.
Kiedy niebo runie
Na to samotne miasto
Gdy na ziemi pojawi się cień
Usłyszę krzyk moich ludzi

Teraz widzę ogień
Wśród gór
Widzę ogień
Palący drzewa
I widzę ogień
Trawiący dusze
Widzę ognia
Krwisty podmuch

Widzę ogień
(Och, wiesz, że widziałem płonące miasto)
Ogień
I widzę ogień
(Czuję ciepło na mojej skórze)
Ogień
I widzę ogień
Ogień
I widzę jak czerwone płomienie trawią
Zbocza góry
źródło teksu i tłumaczenia - tekstowo.pl
/ Wasza ukochana Arguś (hope) 

19 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję Ci za tego posta. Słucham tę piosenkę od niedawna ale też jestem uzależniona.
    Dziękuje Wam wszystkim za tę stronę! Od dawna szukałam czegoś aktualnego dla fanów Tolkiena i oto jest wspaniały blog.
    Przeczytałam sobie wszystkie stare posty więc teraz z niecierpliwością czekam na każdy nowy. ;*
    Chciałam napisać tu o imieniu Tauriel. Pewnie nie jest to odpowiedni post, ale chciałam się tym podzielić z kimś,kto kocha twórczość Tolkiena jak ja i ogląda filmy Petera Jacksona.
    Tauriel to nie najbrzydsze imię,jednak w polskim dubbingu często możemy usłyszeć "TaurielA,co z TaurielĄ," itp. Rozumiem takie imiona jak np.
    Arwen-Arwena
    Eowine-Eowina
    (nie jest to związane z LOTR ale niech będzie) Hermione-Hermiona
    Ale Tauriel-Tauriela?! Okropne. W każdym razie dla mnie. Mogliby już mówić normalnie "Tauriel" a nie dodawać tam polską końcówkę. Tłumacze filmu, bójcie się Eru...
    Jestem ciekawa opinii administratorów i czytelników LotRFF na ten temat.
    Dziękuję Wam za te wspaniałą stronę!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy do ankiety moglibyście dodać Mroczną Puszczę. Jest ona dla mnie bardzo ważna i myślę,że jest ważna w historii Śródziemia.
    Jak nie,to nie.Tak tylko piszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestyety się nie da już dodać :\ Chciałam na początku dodać więcej miejsc, w tym Mroczną Puszczę właśnie, ale pomyślałam, że za dużo by tego było :(

      Usuń
    2. Tauriel, nie ma cię na Howrse! (Wiem ze nie tu..)
      A piosenka THE BEST!
      Pasuje do filmu, ale myśle ze pasowała by do 3 części.

      Usuń
  3. Ja się od niej uzależniłam gdy po raz pierwszy ją usłyszałam. Generalnie prócz świetnego głosu Eda i genialnej muzyki to wspaniałe są nawiązania do fabuły i piosenki Misty Mouinatins.
    "I jeśli powinniśmy umrzeć dzisiejszej nocy,
    To powinniśmy umrzeć wszyscy razem
    Wznieśmy kieliszek wina ostatni raz.
    Wezwij ich Ojcze, och
    Przygotuj i będziemy
    Patrzeć na czerwone płomienie trawiące
    Zbocza góry
    Spustoszenie przychodzi z nieba"
    To jest mój ukochany fragment. W ogóle ta piosenka to jedna z niewielu rzeczy, które podobały mi się w filmie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Imię jak imię ale ja byłam oburzona tym, że w ogóle ona jest w filmie. Przecież w książce J. R. R. Tolkiena nie było o niej ani słowa o.O / Arguś

      Usuń
    2. Zgadzam się. I jeszcze ten parring. AAAAAA!

      Usuń
    3. Fuu z tym paringiem. Przeżyłabym miłość Tauriel i Kiliego, ale żeby wkręcać w to jeszcze Legolasa? To w ogóle jest bez sensu, bo pewnie zabiją Tauriel, raczej nie wyślą jej za morze. A jeśli ona zginie, to Legolas powinien być smutny we Władcy Pierścieni. A był szczęśliwy itd.

      Usuń
  4. Co do piosenki, to gdy tylko ją usłyszałam, od razu się uzależniłam. Jest boska, ma świetny klimat, tekst, no i głos Eda :> Jeśli natomiast chodzi o Tauriel to jako postać może być, oczywiście szkoda, że dodali ją do filmu, skoro nie było jej w książce, ale w ostateczności można sobie wyobrazić, że w Mrocznej Puszczy była jakaś wojowniczka elfka, ale kompletnie nie pasuje mi pairing elf-krasnolud. Takie coś jest po prostu praktycznie niemożliwe w świecie stworzonym przez Tolkiena. To jest chyba coś co najbardziej mnie razi. Mam nadzieję tylko, że nie zepsują śmierci Thorina, Filiego i Kiliego wkładając tam gdzieś Tauriel. Typu romantyczna scena, konający Kili nad nim Tauriel, jakiś ostatni pocałunek, a Fili z Thorinem gdzieś w tle umierają. To nie może zostać zepsute. Fili i Kili muszą umrzeć razem broniąc Thorina i koniec. Jak to zepsują i wepchną gdzieś tam Tauriel to chyba wyjdę z kina xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do kła dnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Usuń
  5. Piosenka świetna, słuchałam jej już chyba z milion razy, ale z przyjemnością powtórzę to jeszcze następny milion. Zgadzam się również z Filią, jeśli popsują śmierć Thorina, to ja również, solidarnie, opuszczę kino. xd

    OdpowiedzUsuń
  6. Peter Jackson troszkę się zagalopował. Nie powinni tam wkręcać tej Tauriel. Moim zdaniem, byłoby najlepiej, gdyby zostało tak jak jest w książce.

    OdpowiedzUsuń
  7. Generalnie najgłówniejsze jest pytanie po cholerę rozdzielili to na 3 części? Gdyby była jedna to film byłby lepszy. Kasy przecież i tak mają po sufit ze wszystkich produkcji. A co do wychodzenia z kina to tylko świadomość, że I see fire będzie na końcu mnie tam zatrzymała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądziłam, że Hobbita zmieszczą w jednym, choćby 4 i pół godzinnym filmie max. Dodali jednak wiele wątków tj. Biała Rada czy Dol Guldur i niestety też kilka zmyślonych. Jednak po oglądnięciu obu dotychczasowych części filmu nie wyobrażam sobie tego w jednym kawałku :\ Ja mam nadzieję, że ostatnia część będzie najlepsza, i że nie rozpędzą się ze zmienianiem treści książki w filmie...

      http://www.quickmeme.com/img/14/1460108dcc1daced2f0a884eebe8baacc6f1a9a9b968c76411d8d90aa3dcfd21.jpg

      Usuń
    2. Nawet niechby już zrobili 2 części. Wszystko by się tam zmieściło, jedna część nie trwałaby ekstremalnie długo i nie byłoby potrzeby dodawania miliona wątków, których nie było w książce.

      Usuń
    3. Ale tu sie liczy kasa !!!!!! >.<

      Usuń
    4. No ja tez pójdę jeśli żerują śmierć Thorina, Filiego i *blyszcza jej sie oczy* Kiliego. Jak zepsuła śmierć Kiliego to ja opuszczał kino!

      Usuń
  8. Trzeba zmyślać no bo z czegoś muszą powstać 3 części.. leci na kase i tyle -.-

    OdpowiedzUsuń
  9. Neee *-* Ta piosenka jest CZADOWA!
    A w ogóle to się nie śmiej, tam na prawdę jest "Taxi 2" xD

    OdpowiedzUsuń