Muzyka

Wiadomości

Lord of the Rings Fan Forever! - Polski blog o Śródziemiu

środa, 20 lutego 2013

Co wiemy o Smaugu?

Zapewne wszyscy kojarzą smoka Smauga wylegującego się na skarbach Ereboru od 2770 roku Trzeciej Ery.
Smok został zabity przez Barda łucznika (potomek Giriona, władcy Dali, uratowany przez matkę podczas ataku smoka) w 2941 roku TE.
I teraz pojawia się pytanie: jaki Smaug był według książki, a jaki będzie według filmu?

Smaug według książki

Smaug na rysuknu J.R.R.Tolkiena
"Oto tu leży olbrzymi, czerwonozłocisty smok, pogrążony w głębokim śnie. (...) Pod nim, nakryte jego cielskiem i wielkim zwiniętym ogonem (...) piętrzą się niezliczone drogocenne przedmioty. (...) Smaug leżał ze złożonymi skrzydłami niby ogromny nietoperz, obrócony trochę bokiem, tak że hobbit widział jego ciało od spodu: długi, blady brzuch oprószony drogimi kamieniami i okruchami złota, które wbiły mu się w skórę od stałego wylegiwania się na tym łożu bogactw."

"Moja zbroja warta jest dziesięciu tarcz, zęby służą mi za miecze, pazury - za włócznie, cios mojego ogona to grom, skrzydła niosą huragan, a mój dech - śmierć! (...) Jestem zarówno od strony grzbietu, jak od spodu opancerzony żelazną łuską i twardym kamieniem."

Smaug miał złe, nikczemne serce, radował się cierpieniem innych.
Uwielbiał zagadki.
Nienawidził krasnoludów.
Kochał złoto i klejnoty.
Nosił kamizelkę (w zasadzie pancerz) z drogich kamieni i nie zauważył, że w zagłębieniu pod lewą piersią ma spory płat nagiej skóry.
Właśnie to przyczyniło się do jego śmierci.
Za pożywienie miał głównie "dziewice z doliny" :D

Smaug w filmie autorstwa Petera Jackosna

Postać smoka owiana jest tajemnicą i nie wiemy o nim zbyt dużo.
Wiadomo, że głosu udzieli mu Benedict Cumberbatch, znany z roli Sherlock'a w serialu BBC (tak, to ten sam serial w którym gra Martin Freeman).
Moim zdaniem dialogi Bilba ze Smaugiem będą na wysokim poziomie ponieważ aktorzy świetnie się znają.

Znane wszystkim oko smoka

Złoto Smauga, zdjęcie z planu



Jestem pewna, że ktoś tak samo jak ja pomyślał, że to oficjalny plakat "The Hobbit: The Desolation of Smaug".
Niestety muszę was zasmucić, to tylko fanart.


Na zakończenie chciałabym dodać, że niestety nie udało mi się znaleźć zdjęcia na którym dokładnie widać ogon smoka.
Jest takie piękne ujęcie gdy gad wchodzi do Ereboru i pokazany jest jego ogon w całości... <foch>
Przy okazji znalazłam coś czego nigdzie nie pokazują.

Jak myślicie, z jakiego to momentu? :)
Myślę, że to albo scena z długiego jeziora (tylko po jakiego grzyba krasnoludy są w pontonie, a nie w zwykłej łódce) albo zwykła "zabawa" aktorów na planie.


Autor postu: Britney226

3 komentarze:

  1. Jejuśku! Świetny post Britney266 podobnie jak ten o Bitwie Pięciu Armii!
    Ja myślę, że ten moment to jest, że oni testowali tą rzekę do filmu i bardziej poznawali teren, żeby to im potem ułatwiło w kręceniu filmu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy pomysł. Scena z beczkami kręcona była w studiu, równierz tam znajdowała się "rzeka" (na oko nie całe 2 m szerokości) ;) aktorzy pływali w niej w beczkach i tu ciekawostka. Beczki kilku krasnoludów były otwarte (z tego co pamiętam np. beczka Thorina). Ciekawość mnie zżera jak pokażą poobijanie i sponiewierane krasnoludy :D

      Usuń
  2. Świetny pomysł z tym porównaniem!

    OdpowiedzUsuń