Muzyka

Wiadomości

Lord of the Rings Fan Forever! - Polski blog o Śródziemiu

czwartek, 21 lutego 2013

Skat

Skat - Mieszkający w Górach Szarych, najpotężniejszy smok z tej okolicy. Nie wiele o nim wiadomo, toteż niewiele o nim napiszę. Żył on w Trzeciej Erze. Był chciwy i okrutny. Wypędził krasnoludy z ich siedzib i zgarnął dla siebie całe bogactwa. Zabił go Fram, syn Frumgara, wódz Eothedów. W ten właśnie sposób Fram przejął jego wszystkie skarby. Jednak doprowadziło to do konfliktu pomiędzy nim a krasnoludami i niedługo potem zginął on z rąk przeciwników po ich znieważeniu. Po śmierci Skata tylko na krótko uwolniono się od smoków. Prędko zaczęły on powracać - były to przede wszystkim smoki lodowe. Choć krasnoludy opierały się długo i mężnie, w końcu musiały ustąpić i obfitujące w złoto Góry Szare przeszły ostatecznie w ręce złych gadów.

4 komentarze:

  1. Wow, extra post!
    Nawet nie wiedziałam, że taki smok był!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cośtam słyszałam o smokach w Górach Szarych, ale o tym jeszcze nic. Jestem pod wrażeniem, masz lekkie pióro i ten post jest świetnie napisany. Jeśli mogę spytać- skąd dowiedziałaś się o tym smoku? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)
      O smokach można wiele przeczytać w "Silmarilionie", a dla mnie najciekawszy jest fragment o pierwszym smoku.
      Mogę jeszcze dodać, że wyróżniano w Śródziemiu 4 smoki:
      - Glauring Uruloki
      - Ancalagon Czarny
      - Skat
      - Smaug Złoty

      Usuń
    2. W Dzieciach Hurina też jest trochę.
      O Glauringu słyszałam.
      Bardzo dziękuję za info :)

      Usuń